• Wszystko, co zdołasz zgromadzić na studiach, cały Twój dorobek i bagaż doświadczeń to cenny skarb – dla Ciebie i dla Twojego przyszłego pracodawcy. W trakcie studiów możesz podjąć wyzwanie i uczestniczyć w praktykach i stażach w różnych łódzkich firmach, w ten sposób poznając kulturę pracy w międzynarodowym środowisku. Łódzcy pracodawcy chętnie nawiązują współpracę z przyszłymi pracownikami.
  • Wysoka liczba ludności w wieku produkcyjnym (ponad 60% ludności Miasta) oraz wysoka liczba studentów, stanowią ogromny potencjał społeczno-ekonomiczny świetnie wykwalifikowanych pracowników na rynku pracy. Znajduje się tu 18 uczelni, zarówno państwowych, jak i prywatnych. Najważniejsze państwowe ośrodki akademickie to Uniwersytet Łódzki, Politechnika Łódzka oraz Uniwersytet Medyczny. Ponad 74 tys. studentów uczy się w Łodzi, a mury łódzkich uczelni opuszcza rokrocznie około 20 tys. absolwentów. Łódź posiada duże zasoby absolwentów wykształconych w pożądanych przez pracodawców dziedzinach przy konkurencyjnych kosztach zatrudnienia w porównaniu z innymi lokalizacjami w Polsce.
  • Aby sprostać oczekiwaniom pracodawców łódzkie uczelnie oferują studia w językach angielskim, m.in. w zakresie specjalizacji American Studies and Mass Media czy International Marketing Management, i francuskim. Miasto kładzie ponadto duży nacisk na utrwalanie pozytywnych relacji między biznesem a nauką, a w rezultacie współpracy między tymi trzema stronami powstały np. kierunki studiów, które kształcą specjalistów w dziedzinach pożądanych przez pracodawców w mieście – m.in. SSC/BPO i IT. 
  • W Łodzi dzięki nowym inwestycjom i programom, z roku na rok powstają nowe miejsca pracy, tworzone przez polskie i międzynarodowe firmy. W oparciu o ogromny potencjał kreatywnej, atrakcyjnej biznesowo i inwestycyjnie Łodzi – jako jednego z najprężniej rozwijających się centrów biznesowych (szczególnie z branży BPO, ITO, SSCO, logistyki czy AGD). Łódź jest miastem, w którym warto studiować, pracować, żyć oraz związać z nim swoją przyszłość zawodową i osobistą.
  • Miasto stawia na przedsiębiorczość, pomysłowość i energię łodzian. Ci, którzy mają niebanalny pomysł na własną działalność mogą wziąć udział w konkursie o atrakcyjne lokale użytkowe pod nazwą „Lokale dla kreatywnych”  - przeznaczone na prowadzenie działalności handlowej lub usługowej, designerskiej i artystycznej. Mogą to być galerie sztuki, butiki, księgarnie i antykwariaty, kawiarnie, lokum dla firm projektowych i pracowni. Ich lokalizacja jest bardzo atrakcyjna, bo niemal w sercu miasta, na Piotrkowskiej i w okolicy. Atrakcyjne wizerunkowo centrum Łodzi – niczym Notting Hill – staje się domem dla kreatywnego biznesu, który buduje strategiczną markę miasta. Efekty już są. Przy ulicy Piotrkowskiej 17 powstała np. klubokawiarnia z antykwariatem „Niebostan”. Pod tym samym adresem swój lokal otworzyła rodzinna firma „Re:Meble”. Dzięki pomysłowości oraz niezwykłym umiejętnością projektantów z Piotrkowskiej 17 niechciane starocie zyskują nową formę i stają się niezwykle oryginalnym elementem wystroju wnętrz. „City Bum Bum”, czyli muzyczna, afrykańska wioska w centrum miasta jest pierwszą profesjonalną szkołą bębniarską w Polsce i funkcjonuje w jednym z „lokali dla kreatywnych” przy ulicy Sienkiewicza. Ta nietypowa instytucja zajmuje się przede wszystkim prowadzeniem warsztatów muzycznych z perkusji zachodnioafrykańskiej oraz kursów tańca afro.